Гульня як дзейсная форма работы з дзецьмі

Лента новостей

3Адбылося чарговае пасяджэнне школы-вучобы дырэктараў, загадчыкаў і мастацкіх кіраўнікоў клубных устаноў раёна. Як выкарыстоўваюць яны ў сваёй дзейнасці такі эфектыўны сродак арганізацыі вольнага часу дзяцей, падлеткаў і моладзі як гульня, высвятляла вядучы метадыст Гродзенскага абласнога навукова-метадычнага цэнтра Святлана Дуброўская, якая завітала на сустрэчу.

Святлана Міхайлаўна пазнаёміла прысутных з класіфікацыяй гульнявых праграм, з той роляй, якую яны іграюць у выхаванні падрастаючага пакалення, з тым, як найбольш эфектыўна выкарыстоўваць гэты сродак у клубнай рабоце.
Для арганізатараў клуб­нага адпачынку вель­мі важна разумець спецыфіку гульнявой дзейнасці. Даследчыкамі ўстаноўлена, што пад уз­дзеяннем гульнявога вопыту складваецца найбольш спрыяльны тып зносін, які характарызуецца прастатой, добразычлівасцю, падатлівасцю, уменнем лічыцца з меркаваннямі іншых людзей. Змест гульні ўключае ў сябе пэўную, як правіла, цікавую інфармацыю, успрыманне і засваенне якой адбываецца на спрыяльным фоне павышанай эмацыянальнай і інтэлектуальнай актыўнасці. Кожны на ўласным вопыце ведае, наколькі лёгка і ў той жа час трывала запамінаюцца ўсякага роду незвычайныя факты, дасціпныя адказы і рашэнні задач, загадак, галаваломак, калі іх даводзіцца шукаць у напружанай абстаноўцы спаборніцтва. Акрамя таго, змест гульнявых заняткаў у клубе часта звязаны з мастацтвам і таму спрыяе мастацкаму развіццю іх удзельнікаў. А рашэнні, якія прымаюцца ў хо­дзе гульні, ары­гі­нальныя, нечаканыя, эфектныя.
Гульнявыя за­нят­кі маюць не толькі самастойнае існаванне, але і ўваходзяць у якасці арганічнага кампанента ў іншыя мерапрыемствы. Кожны раз, калі пры падрыхтоўцы тэатралізаванага вечара ставіцца задача актывізаваць аўдыторыю, уцягнуць яе ў дзеянне, гэта мерапрыемства прымае гульнявы ​​характар ​​і насычаецца імправізацыйна — творчымі элементамі. Што тычыцца ўяўленняў і дзействаў на адкрытым паветры, абрадавых урачыстасцей, гулянняў, то ўсе яны па сваёй сутнасці ёсць не што іншае, як тэатралізаваныя гуль­ні.
Увазе ўдзельнікаў школы-вучобы быў прадэмастраваны відэа­матэрыял з запісам найбольш удала падабраных сюжэтна-забаўляльных і пазнавальных гульнявых праграм, праведзеных ва ўстановах культуры Гродзеншчыны. А ў нашым раёне для абмеркавання культработнікаў былі прадстаўлены гульнявыя забаўляльныя праграмы аддзела па рабоце з моладдзю РДК “У лясным царстве”, Старадварэцкага Дома культуры і народнай творчасці “Вандроўка ў краіну здароўя” і сюжэтна-гульнявой праграмы Пархімаўскага Дома культуры і вольнага часу “Кірмашовыя забавы”.
Выступілі таксама метадысты РМЦ НТ Яна Зорына і Марыя Юшкевіч. Адбыўся аналіз убачанага і абмен вопытам работы.
Такім чынам, аргані­уючы разнастайныя гульні, установа культуры эфектыўна вырашае адну з найважнейшых задач: зрабіць адпачынак дзяцей і падлеткаў цікавым і карысным, даць ім эмацыянальную разрадку і разам з тым узбагаціць у культурным, маральным і эстэтычным напрамку.

Святлана Ганчарова



Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *